۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۰
کد خبر: ۵۵۲۶۷۰
عضو کمیسیون اقتصادی:

بی‌تدبیری برخی مسؤولان ربطی به اصل نظام ندارد | نسل‌دوم و سوم انقلاب به آرمان‌ها پایبند هستند

نماینده مجلس با بیان این که نسل‌های دوم و سوم انقلاب به آرمان‌ها پایبند هستند، گفت: دشمن تصور می کرد که نسل‌های دوم و سوم انقلاب نسبت به آینده نظام بی‌تفاوت خواهند بود اما می بینیم که جوانان از انقلاب پاسداری می کنند.
عین الله شریف پور

عین‌الله شریف‌پور، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران چهار پایه و رکن اصلی دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تفاوت‌های بسیاری با دیگر انقلاب‌های جهان همچون انقلاب کبیر فرانسه یا انگلیس دارد، چرا که این انقلاب برگرفته از دینی است که توسط خاتم‌الانبیا(ص) برای مردم ابلاغ شده است.

وی مردمی بودن انقلاب جمهوری اسلامی ایران را دومین وجه تمایز آن با دیگر انقلاب‌های جهان دانست و ابراز داشت: برخلاف انقلاب‌های دیگر جهان که توسط قدرت‌های نظامی یا کودتا شکل‌ گرفته‌اند؛ اقشار مختلف مردم در شکل‌گیری انقلاب ایران نقش‌آفرینی کرده‌اند.

شریف‌پور تصریح کرد: شرق و غرب جهان هیچ تأثیری در شکل‌گیری انقلاب ایران نداشتند. انقلاب اسلامی ایران به واسطه مردم و با اتکا بر باور‌ها و اعتقادات دینی و اسلامی مردم به پیروزی رسید.

وی با اشاره به آیه «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا أَطيعُوا اللَّهَ وَ أَطيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْکُمْ»، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران از یک اصل عقلانی نشأت گرفته است، چرا که مردم  با تبعیت از آیه 59 سوره مبارکه نسا، ولایت را محور فعالیت‌های قرار داده و انقلاب خود را به ثمر رساندند.

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: انقلاب‌های جهان با گذشت سال‌ها از آغاز آن، روز به روز به افول می‌روند، اما انقلاب اسلامی ایران با گذشت نزدیک به 40 سال از عمر آن روز به روز بر پویایی، قدرت و عظمت انقلاب افزوده می‌شود.

وی عنوان کرد: همانگونه که بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فرموده‌اند؛  انقلاب اسلامی ایران در برابر مستکبران ایستادگی می کند، چرا که این انقلاب متعلق به همه مستضعفان جهان است. به محض پیروزی انقلاب اسلامی ایران، نظام سلطه با تمام امکانات و قدرت برای مقابله و نابودی این حکومت مردمی قیام کرده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به این که نسل‌های دوم و سوم انقلاب به آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران پایبند هستند، گفت: ارزیابی‌های برخی از سیاستمداران و دشمنان خارجی از انقلاب اسلامی ایران این بود که نسل‌های دوم و سوم کشور که انقلاب و هشت سال جنگ‌تحمیلی را تجربه نکرده‌اند، نسبت به آینده انقلاب بی‌تفاوت خواهند بود، در حالی که امروزه مشاهده می‌کنیم جوانان پاسدار انقلاب بوده در جبهه‌های دفاع از حرم، علیه دشمنان به نبرد می‌پردازند.

وی اظهار داشت: برای مقابله با دسیسه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران نیاز به همدلی و ندای واحد، در میان مردم و مسؤولان کشور وجود دارد.

شریف‌پور ادامه داد: در صورتی که همدلی و تک صدایی میان دولت و ملت توأم با وحدت و همسویی باشد، هزینه‌های مقابله با نفوذ و هجمه‌های دشمن کاهش خواهد یافت.

وی با تأکید بر این که دشمنان درصدد ناکارآمد جلوه دادن انقلاب هستند، ابراز داشت: همان‌طوری که کشور‌های مختلف در سراسر جهان مشکلاتی دارند، کشور ما نیز دارای کمبود‌ها و کاستی‌هایی است اما این مسائل به معنای ناکارآمد بودن انقلاب نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: کمبود‌های موجود در کشور از تحریم‌های اقتصادی ظالمانه غرب و آمریکا علیه مردم و بی‌تدبیری برخی مسؤولان نشأت می‌گیرد و ارتباطی با اصل نظام ندارد.

وی با تأکید بر این که دستاورد‌های انقلاب باید در ابعاد مختلفی مورد ارزیابی قرار گیرد، تصریح کرد: از مهم‌ترین ثمره‌های انقلاب اسلامی ایران می‌توان به استقلال و آزادی این کشور اشاره کرد؛ ملت شریف ایران امروزه به طول کامل مستقل هستند و دیگر در زیر یوغ شرق و غرب قرار ندارند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات